Fouten in software (Sensor Edition)

pascalpascal
edited March 2007 in InfraSensing Sensors
Beste mensen,



Ik heb problemen met het goed op orde krijgen van de serverscheck software. Als ik de nieuwste versie installeer en dan gelijk upgrade (update) naar 7.02 sensor versie dan krijg ik de volgende problemen voor de keizen.

1. Na de configuratiewizard lijkt het alsof er niks weggeschreven is. Er is in de instellingen niks terug te vinden.

2. De "Dashboard view"laat een rules defined zien van -6. Ik moet dus 6 x dezelfde regel toevoegen om hem hier te zien. Of ze nu alle zeven hun werk doen of alleen de laatst toegevoegde weet ik niet.

3. Als ik een mail wil laten versturen bij een status wijziging krijg ik de volgende foutmelding :

Please find below the results of the test:

# Sending SMTP alert to p.romijn@zorgkringwestland.nl

# Using internal (built-in) mail server

# Send failed: ERROR: Unable to process due to missing FROM: address.

Please try using the Outgoing SMTP Relay Server option instead .

4. Als ik bij instellingen email instellingen de internal mailserver wil veranderen in een outgoing smtp relay server staat er dat de gegevens aangepast zijn, maar ze zijn nog steeds gelijk in smtp.conf tevens staat daar geen from adres (zie punt 3)





Graag voor deze punten een oplossing.





met vriendelijke groet,

Pascal Romijn

Surf To Explore

namens Zorgkring Westland

Comments

  • pascalpascal
    Nu wil ook het inloggen via de webineterface poort 1272 niet meer lukken ik kan met mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet inloggen. Ook als ik via localhost inlog en de instellingen (gebruikersnaam en wachtwoord) aanpas kan ik niet inloggen. Hij slaat niks op.

    Overigens ben ik wel Administrator en heb dus voldoende rechten.
  • AdministratorAdministrator
    It seems like your serverscheck.conf file is corrupt causing rules not to be visible and not accessible.



    Probably it is due to some incorrect configuration or an upgrade that was incorrectly performed.



    Replace your current serverscheck.conf file with the default one that is available from following url:

    http://files.serverscheck.net/serverscheck.conf



    Make sure to restart the services after replacing the serverscheck.conf file


  • AdministratorAdministrator
    >Everything but the sending of the email is solved with the answer in the

    >Forum. But now we still have the sending of the mail problem. >Can u give

    an example of using an exchange server in the same domain as the server

    >where the serverscheck software is installed ?



    You need to define an outgoing SMTP relay server. Exchange can but is not always configured as an outgoing mail server. Typically it is the same server as the one you define when you create in Outlook a POP3 account and then you set the outgoing mail server.



    Make sure that no antivirus software or similar is running that blocks outgoing port 25.


  • pascalpascal
    I try to send by the internal email server but even thou it gives a ok. It does not arrive (no spam filter). And by the external mailserver we get no error but also no email.
  • AdministratorAdministrator
    We will send you per email our mail server settings for testing. This is an outgoing mail server.



    If that does not work then there is a network, antivirus or personal firewall issue blocking the messages.
This discussion has been closed.